BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Wednesday, January 30, 2013

Masalah

Assalammualaikum and Hai
Aku seorang periang dan hidup macam tak ada masalah. Semua ni sebab bagi aku, buat apa susahkan diri nak fikirkan sangat pasal masalah. Allah wujudkan masalah sebab Dia YAKIN kita boleh selesaikan. Sebab tu kita kena yakinkan diri sendiri yang masalah tu boleh selesai. Mungkin ada sesetengah masalah kita boleh selesaikan sendiri tapi ada yang kita kena kongsikan orang lain. Bagi aku, aku tak kisah kalau orang ceritakan masalah diaorang kat aku. Semua tu akan membuatkan aku lebih rapat dengan diaorang. Lagipun, memang lumrah hidup manusia yang sentiasa memerlukan pertolongan makhluk selain pertolongan daripada Allah. Sebab tu hidup dalam dunia ni JANGAN SOMBONG. Kita memberi disaat diperlukan dan apabila mampu tanpa mengharapkan balasan. Mungkin ada yang tak akan mengaku masalah dia kepada kita, tapi kita kena pandai memahami situasi dia. Itu sebab pentingnya ILMU. Sesuatu masalah hadir tanpa mengenal usia,gender,agama mahupun bangsa. Kita kena bijak mengurus masalah sebab dunia akhir zaman ni macam-macam masalah berlaku. Tak kira siapa kita, setinggi mana darjat kita, kita tetap akan menghadapi masalah. Akhir sekali, masalah wujud sebab tu tanda Allah suruh kita mengingati Dia. Masalah membentuk diri kita. Caranya? Kita yang tentukan.
Sekian. Assalammualaikum

0 comments: